lördag 21 maj 2011

Lite har vi hunnit idag!

Pelargon och Lobelia

Morötter, sallad och ärtor är planterade och så några smultronplantor.

Man håller på hela dagen med allt möjligt och ändå så tycker man att man inte hinner någonting. Undrar varför det är så? När jag tänker efter så har vi hunnit lite iaf :-) Vi åkte till plantskolan på förmiddagen och köpte blommor, frön, jord och en paradisbuske. Sedan passade vi på att fika i Motala hamn och besöka den fina affären All rummet.

När vi kom hem planterade jag blommorna och sådde morötter, sallad och ärtor i pallkrage. Fredrik gjorde hål för stolparna till staketet. Nu har vi precis käkat lite tacos. Vi har bestämt oss för att hinna lite mer idag, vi ska måla tak i Edvins rum. Det måste bli färdigt snart, känns det som.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig - ibland verkar det som om man inte har gjort någonting alls. Men vi springer omkring som skållade råttor hela helgen. Idag har jag tvättat massor. Precis när jag skulle hänga ut allt på torkvindan började det ösregna - typiskt!

    Ha en skön vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Många av oss vill hinna med "för" mycket under lediga dagar. Kanske sätter vi ribban för högt. Vi hinner massor men skulle ha velat hinna lite till. Kanske ska vi istället vara nöjda över det vi hinner, trots allt hinner vi ju en del :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera