torsdag 14 april 2011

Ett hål i väggen :-)

Här ser man köket som är en byggarbetsplats nu. Men det kommer bli fint.

Från köket ser man nu övre hallen/trappen.

Nu har vi äntligen ett hål i väggen mellan köket och övre hallen. Det har varit väldigt mycket jobb, välbyggt är bara förnamnet. De sista plankorna är 8 cm tjocka! Ok, man anger inte plankor i cm (säger min man), men tum säger mig inte så mycket :-) Mellan plankorna var det tätat med hästtagel. Fredrik har tagit bort de fina, breda, tjocka plankorna varsamt. Jag tänker mig att göra tex ett bord av dom. Vad säger ni om det?

Nu i kväll har jag varit på fotbollsmöte med Vilgots fotbollslag. Jag kommer vara med och träna dom, det ska bli roligt. Nu blir det att kolla in hockeyn lite.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Så klart blir det fint.

    Jag kikar också på hockeyn :-)

    SvaraRadera
  2. Fint det blir! Kan säkert bli ett fint bord av de där brädorna.
    Kram

    SvaraRadera