måndag 18 juli 2011

PO Enquist.

Bild:www.bokus.com

Jag har fått för mig att jag ska plöja PO Enquists böcker. Han verkar vara en oerhört sympatisk man med bra åsikter och värderingar. Dessutom har hans böcker fått väldigt bra kritik. Jag tänkte börja med att läsa hans självbiografi "Ett annat liv" sedan ska jag läsa "Kapten Nemos bibliotek". I den boken finns dessa fantastiskt tänkvärda meningar skrivna: "Kastar man bort smärtan var den ju förgäves. Då gjorde den ju bara ont". Så bra så jag funderar på att tatuera in det på överarmen... Är det någon som läst någon av hans böcker?

Kram!

2 kommentarer:

  1. Åh det citatat är ju så vackert! Ett helt klart ämne för tatuering.
    Kram på dig
    Malin/vit poesi

    SvaraRadera
  2. Hej, kan inte påminna mej att jag har läst nåt av honom. Har läst en massa annat på semester, mest olika kriminalromaner/deckare, det mesta av det var jättebra!//kram maria

    SvaraRadera