måndag 25 juli 2011

Målning med mera!

Anneli och jag fick åka båt idag :-)

Andra varvet i taket blev färdigt idag. Det blir så snyggt! Skönt att taket är färdigt för då kan vi börja med golvet. Vi ska riva bort plastmattan och masoniten, under är det trägolv (jippie). Golvet ska slipas och sedan oljas med vitt pigment i (tror jag). Först var jag inne på att måla golvet grått, men Melker och Vilgot har ju gråmålade golv i sina rum. Jättefint, men alla hund- och katthår syns så tydligt. jag dammsuger varje dag (nästan). Sedan ville jag ha såpade golv (skitsnyggt), men de är inte så smutståliga. Det måste vi ju tänka på när vi har hundar och katter. Så det blir nog oljade golv som sagt.

Kram!

4 kommentarer:

  1. Härligt när det finns riktiga trägolv under plastmattorna!:) Skönt att taket är färdigt också, är ju inte kul alls att måla tak.
    Mysigt med en båttur också!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej , vilken härlig bild, somrig och fin:)
    Ja det finns många fina golv, men de ska vara praktiska också;)
    Det blir nog bra hur ni än gör;)
    Ha det så gott. Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  3. Skönt att taket är klart, jag tycker att det är det värsta att göra. Kul att det finns trägolv under plastmattan. Vi har vitoljade golv på övervåningen. Gillar det mycket och det funkar bra med katten.
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Hej igen,,,;) cafét finns mitt i Norrköping vid Motalaström. Mellan Cenrtralstationen och strömmen.
    Jättelätt att hitta och man parkerar utanför längs med strömmen. På andra sidan strömmen ligger Grand hotell. Trädgården ligger bakom ett Högt grönt, tror jag, plank. Det brukar stå en Skyltdocka klädd i gamla kläder och ett bord med gamla saker på utanför. Det är verkligen värt ett besök, det finns en liten loppis i trädgården också:)
    Ha en skön dag!
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera