onsdag 27 juli 2011

Onsdag!


Fika hos farfar.

Fika hemma.

Jag har hämtat mig efter gårdagkvällens musjakt :-) Ingen mus kvar i dammsugarpåsen så han kravlade väl ur och iväg. Idag har vi målat färdigt väggen i köket (första varvet). Vi använder en halvblank vit färg, detta för att det ska gå att torka av. Vi ska ju inte ha kakel i köket utan träpanel, som det var förr. Då krävs det lite blankare färg för att kunna hålla det fräscht. Det blir bra tycker jag.

På eftermiddagen var vi och hälsade på Fredriks pappa i hans nya lägenhet. Vi kom lagom till fikat, de satt ute på den stora balkongen, mysigt! Vi hade köpt med oss en Budapestrulle, men den fick vi ta med oss hem igen (vi lämnade en bit till Bosse)eftersom de bjöd på fika. När vi kom hem var det jättesoligt och varmt, så jag hoppade i bikini och slängde mig i solstolen. Snart blir det grill och efter det dagens andra power walk.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Fint det blir i köket!
    Sugen jag blev på Budapestbakelse nu, är ju så gott! Makens stora favorit, så vi hade t o m Budapesttårta på vårt bröllop!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut med den målade panelen. Vi gjorde likadant i vårt torp. Blev kanon med det blanka, lätt att torka av:)

    Kram Annica

    SvaraRadera