onsdag 14 december 2011

Granen


Jag måste berätta om granen med stort G. En gullig mamma till en elev hade med sig en plastgran åt oss att ha i klassrummet, tack :-) Idag fixade vi i ordning den. Julgransfoten var dock lite knepig. Den lämnade jag med varm hand över till min kollega, envis som synden så fixade hon den så klart. Vi skulle iväg på julspel båda 2:orna till kyrkan så min kollega blev lämnad med ansvaret att fixa granen färdig med belysning och allt. När vi kommer tillbaka efter julspelet så möts vi av en färdigfixad gran med en belysning som blinkar!!! Ha ha snacka om roligt att ha en blinkande gran i klassrummet (dessutom med olika färger), mina elever kan vara lite okoncentrerade ändå ibland :-) Hon är så gullig, trevlig, rolig och en fantastisk kollega och lärare, man får alltid ett gott skratt!! Tack för att du finns C!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar