fredag 18 november 2011

Shopping inför advent.

Snart kommer de fram :-)

Idag gick jag hem vid 14, så himla skönt. Jag åkte och hämtade Vilgot och Melker och sedan åkte vi till Ikano-huset. Det var en del inköp som skulle göras. Vi köpte presenter till lill-kusinerna som fyller år, hockeykort till Vilgot. Sedan gick vi till bokhandeln och köpte grejer så vi kan göra fin, fina julkort, Melker köpte en stiftpenna och ett pennfodral. Efter det gick vi till Åhléns, där inhandlades tre vita pappersstjärnor, sladdar och lampor och en Lego Star Wars julkalender till Vilgot. Stjärnorna ska vara i köket, Melkers rum och Edvins rum. Jag har ju en del stjärnor och ljusstakar förut men de räcker inte till det här huset. Nu är jag redo för advent.

Efter Ikano åkte vi till Statoil och tankade och tvättade bilen i biltvätten. Det är alltid lika roligt, tycker både barnen och jag, ha ha. När jag var liten var jag rädd för biltvätten. Jag minns en gång när jag var med pappa och tvättade bilen. Vi stod utanför och tittade. När tvätten gick igång blev jag skiträdd och sprang iväg, snubblade och ramlade så illa så jag slog hål på hakan. Minns inte om jag sydde, ett ärr har jag iaf kvar.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar