onsdag 9 maj 2012

Onsdag och jobbtankar.


Halva veckan gjord, så skönt! Det är så mycket på jobbet, jag trodde att det skulle lugna ner sig när utv.samtalen var gjorda. Men icke..... Jag hörde på radion i morse att 16% av alla utbildade lärare slutar och väljer ett annat yrke. Jag förstår dom. Man funderar ofta på om det är värt att jobba som lärare, med den arbetsbördan och låga lön man har. Jag skulle få ut ett antal tusen mer i månaden om jag jobbade natt inom vården (är utbildad undersköterska också). Mitt jobb och mina elever är ständigt med mig, jag tänker, grubblar och funderar nästan hela tiden. Hur jag ska göra, lektionsupplägg, hur jag ska jobba med vissa elever, all dokumentation som ska göras, vad jag ska komma ihåg (ring den föräldern, boka det mötet osv). Man är mer än trött på kvällarna och så är man en mindre bra mamma......

1 kommentar:

  1. Fast vet du vad - det uppskattas så alldeles väldigt mycket. Vi borde nog bli bättre på att säga det, vi som verkligen hejar på! Så glad över att barnen får möta engagerade lärare med det lilla extra. Fin helg - och vila upp dig :)!

    SvaraRadera