tisdag 2 augusti 2011

Köksgolvet.

Före.

Jag såpar golvet, första varvet av tre.

Medan jag och barnen åkte till badet så slipade Fredrik köksgolvet, bra fördelning va (ha, ha). Han kom dock till badet när han var färdig så han fick lite sol och bad också. Golvet består av två "olika" golv, ett med lite bredare brädor och ett med smalare. Men det gör inget, det är bara charmigt och fint tycker jag. Vi bestämde oss för att såpa golvet ändå, sen får vi se hur det fungerar. I morgon kan vi ställa tillbaka köksskåp och kyl/frys.

Nu ikväll har jag träffat finaste vännen och käkat godaste räkmackan på bästa restaurangen (BK:s). Tack för en kanonrolig kväll :-)

Kram!

1 kommentar:

  1. Mysigt med gamla trägold. VI har också det här och i hela köket (ganska stort) och även i tv-rummet (som i prinvip hänger ihop med köket) har vi oljade trägolv med vitpimenterad olja. Snyggt men numera ser de ganska slitna ut. Charmigt iofs. Två trägolv är vitmålade och de tär mycket snyggt men väldigt opraktiskt när man har en svart hund. Resterande tre golv är lackade och det är inte det finaste tycker jag men det får nog vara så. Mycket jobb att göra om dem.

    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera