måndag 14 februari 2011

Målning och ett nytt golv tittar fram!

Snyggo :-)

Nu ikväll har jag varit uppe i huset en stund. Målning av lister och dörrfoder blev det. Idag hade jag en fin gasmask på mig, ha ha. Men ganska skönt att slippa stå i lukten. Vi återanvänder de gamla listerna, de har spacklats, slipats och målats.

Konstigt ljus så golvet ser gult ut, det är det inte.

I vårat sovrum har det tittat fram ett fin, fin trägolv under masonitskivor och plastmatta. Jag har roat mig med att dra ur typ 700 spik som masoniten är spikad med, jätteroligt.... Men gör man det inte så går det inte slipa golvet sedan. Vi har sååå mycket att göra, men men vi får jobba när vi väl bor där också. För nu är vi bara hemma till torsdag tidig morgon. Då åker vi till fjällen med goda vänner, hemma igen sent söndag och på måndag flyttar vi!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Spännande med allt fint som dyker fram under masoniten:)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Har också varit med om att dra upp spik ur golvet, kan bli många beroende på hur stort rummet är!:) Det är ju dock värt det när man kan få så fina trägolv i slutändan!
    Kram

    SvaraRadera